četrtek, 10. januar 2013

Kakšno tovorno kolo?

Tovornih koles je veliko različnih vrst. Katero je pravo? Za vsakogar svoje, to mora vsak ugotoviti sam zase. Tule bom poskusil našteti nekaj najbolj razširjenih vrst ... skoraj kot pri biologiji, samo latinskih imen ne bom uporabljal ;)

1. Običajna kolesa. Imajo močne okvirje in ostale komponente ter so podobni mestnim kolesom. Tudi poštarji jih imajo, Krpane.

- dobre vozne lastnosti
- omejena nosilnost in velikost tovora
- sprejemljiva teža
- standardne komponente


Krpan





2. Longtaili - podaljšana kolesa. Kot že ime pove, so daljša od običajnih koles, sežejo tudi do treh metrov. Tovorni prostor je lahko spredaj ali zadaj. Enosledna - dve kolesi torej.

Tovorni prostor spredaj:
- dober nadzor, še posebej pri prevozu živega tovora (otroci)
- nizko težišče, velik tovor
- dokaj slaba okretnost
- višja teža
- sistem krmila zahteva malo več pozornosti

Johhny Loco - nalagamo spredaj

Tovorni prostor zadaj:
- slabši nadzor pri prevozu oseb
- višje težišče, velik tovor, tudi kolesa
- solidna okretnost
- zelo dobre vozne lastnosti, nižja teža
- dokaj standardne komponente (le daljša veriga)
- xtracycle sistem univerzalnih dodatkov - pri nekaterih, ki to podpirajo.

Predstavniki:
Surly Big Dummy

Trek Transport (tudi na elektriko)


Kona Ute (tudi na elektriko in tudi v krajši verziji - Kona Minute)

Xtracycle EdgeRunner (tudi na elektriko)


Yuba Mundo

Pa še kakšen bi se našel. 

3. Tretja večja skupina pa so tricikli, zelo stabilni, običajno lahko peljejo še več tovora vendar so precej počasnejši in slabše okretni kot enosledniki. O njih pa naslednjič ...

Če koga zanimajo podrobnosti, cene, karkoli, pa na dan z vprašanji ...





Ni komentarjev:

Objavite komentar