torek, 5. februar 2013

Longtail cargo bike

Longtail cargo bike je najpogostejša oznaka za podaljšano tovorno kolo. Imenu primerno imajo taka kolesa podaljšan zadek, od nekaj 10cm do metra ali več. Še vedno imajo spodobne vozne lastnosti, naložijo lahko precej tovora in običajno niso predraga. Pa jih poglejmo ene par:

1. Surly Big Dummy: ata koles, robusten in vzdržljiv.
Okvir ima dobrih 5kg, vilica 1.3kg. Stari dobro CroMoli. Priporočljivo ga je zaščititi pred rjo in aluminijasto sedežno oporo vsaj na par mesecev vzeti ven in očistiti (iz lastnih izkušenj ;(.
Cena: cca 2100 EUR z dokaj enostavno opremo in osnovnimi xtracycle dodatki (dila, torbi).
Nosilnost: 200 kg.
Od leta 2011 nima več ukrivljene ceni (swoop) - nižanje stroškov proizvodnje seveda. V Ameriki primerki z omenjeno swoop cevjo neverjetno držijo ceno.

Surly Big Dummy

2. Trek Transport
Američani znajo zavohati trende in so pred 2 letoma predstavili aluminijasto rešitev za trg tovornih koles. Ni slaba. Ni kompatibilen z xtracycle sistemom ampak vseeno uporaben in doesegljiv - v Evropi se ga težko dobi, vendar ga hrvaški uvoznik http://www.rog-joma.hr lahko ponudi za cca 1000 EUR pred pogajanji. Privlačna rešitev, dokaj ugodna. Obstaja tudi Transport +, ki asistira z elektriko.
Zadnji horizontalni nosilci se lahko zložijo in zoožajo bicikel, ko jih ne potrebujete.
Trek Transport, obstaja tudi Transport+ na elektriko

3. Kona Ute in Minute
Kona je naredila 28 colskega tovorneža, ki se okoli vozi na aluminijastem okvirju. Nosilnost (zaradi večjih koles) ni tako velika, kot pri zgornjih, je pa kolo hitro. In lahko ga odebelimo z 2.35 gumami, kar nudi nekaj blaženja za vožnjo po vsem terenu. Meni je všeč in sem imel že naročenega, vendar ga uvoznik ni zmogel pripeljati v Slovenijo. Cena je ugodna, cca 800 EUR, starejši modeli tudi dobrih 500 EUR, kar je odličen nakup. Oprema je sicer dokaj osnovna, ampak skoraj skoraj primerljiva z običajnimi mestnimi kolesi za ta denar. Ja, ima diske ;)

Kona Ute, zgleda hiter!

Od leta 2012 Kona ponuja tudi model Minute, ki je skrajšan in okretnejši a še vedno ponuja več možnosti za tovorjenje od običajnih koles. Za tiste, ki jim je nerodno imeti dolgega ali pa ga ne spravijo noter, v kolesarnico ... ja malo se čudno sliši ;)

Kona Minute - mini Ute?

4. Sun Atlas Cargo je nizkocenovnik, še ene 30% cenejši od Kone. Kako? Hi-ten vodovodne cevi in res osnovna oprema. A še vedno spodobno kolo za občasne ali tiste, ki ne prevozijo veliko. Je pa kompatibilen z xtracycle dodatki - osnovni komplet z dilo in torbami bo stal toliko kot polovico kolesa - je treba izračunati, če se nakup splača. V Slovenijo ga bo težko dobiti ...

Sun Atlas Cargo - težko rečem, da je lep ...

5. Yuba Mundo. 
Dolgoletni težkokategornik. Nosilnost cca 300kg, res heavy duty kolo. Malo počasnejši (težji), ampak za vsakodnevne opravke z veliko prtljage po ravnini ni slaba izbira. Ni kompatibilen z extracycle, ampak imajo na voljo cel kup lastnih dodatkov, tako da se da preživeti.
Cena v Evropi je cca 1000 EUR, ima osnovno opremo.
Yuba Mundo.

Če je tale prehud, imajo tudi Yuba Boda Boda - nekakšno tovorno kruzer kolo. Lep in uporaben. Primeren tudi za dame v krilu ...

Yuba Boda Boda - za na lepše ;)

6. Xtracycle EdgeRunner
Pionirji tovornih koles imajo poleg dodatka, s katerim vsako kolo podaljšajo v tovornega, tudi lasten model. Od leta 2013 z 20-colskim zadnjim kolesom, ki zniža težišče in poveča trdnost.
Cena v Ameriki za okvir je cca 900 USD, primerljivo z Surly Big Dummy, torej bo kompletno kolo stalo cca 2000 EUR v Evropi. Plus poštnina, carina, DDV za Slovenijo...

Na voljo tudi z električnim pogonom.


Xtracycle EdgeRunner




7. Ostali: na trgu je (predvsem v Ameriki) še cel kup modelov, ki jih varijo v manjših butičnih delavnicah po naročilu. Cene so zasoljene ... črna ovca je Blacksheep Longtail iz titana, ki pride okoli 10k USD. Rohloff, leseni blatniki, bike porn ...
Samo še na lotu zadanem, pa bo moj ;)

Blacksheep Longtail.


Najpomembnejše pri kolesu pa je itak to, da se voziš z njim. In tudi pozimi je zabavno ;)

Pod Šmarno goro ...















Ni komentarjev:

Objavite komentar