ponedeljek, 21. januar 2013

Sneg ... saj je zima

Zdi se mi, da je bistvo gorskih koles v debelih gumah. To je bila prva stvar, ki jih v zgodovinskih začetkih ločevala od običajnih, cestnih koles. Gume dajo kolesu karakter in pravi videz.



Mama gorskih koles - Clunker.

In ker so bila gorska kolesa namenjena vsakemu terenu, so se začeli voziti tudi po snegu. Ko so po snegu začeli tekmovati (IditaRod na Alaski http://iditarod.com/), so ugotovili, da širše gume pomagajo. Bolj kot karkoli drugega. Začeli so izpopolnjevati opremo (najširše gume, dvojni obroči - dva obroča, zvarjena skupaj, ježevke), spreminjati okvirje in rodil se je Fatbike. 

Surly Moonlander, zadnji in najdebelejši model Fatbika.

Zaradi širokih gum plava po snegu, pesku, blatu. Gume so bile najprej 3.7 palčne, pa 4.0, Surly Moonlander ima 4.7 palčne gume na 100m obročih. 



 Fatback kolo iz Alaske, kjer je največ proizvajalcev.


Kolesarji so ugotovili, da kolo ni odlično le za v sneg temveč se obnese na vseh terenih. Z njim prideš povsod, kjer prideš s svojim priljubljenim karboncem s 160 mm hoda, zabave pa je vsaj toliko.

V letošnji sezoni se je pojavila vrsta proizvajalcev koles ali opreme za Fatbike kolesa. Ne vem, morda je to le odziv na tržišče, ki vedno išče nekaj novega, vsekakor pa so cene postale sprejemljivejše in kolesa dostopnejša. Ja, upam da bo en kmalu v štalci... če koga zanima testna vožnja, naj me kontaktira.

Da ni vse v kolesu pa dokazuje tale model:




Glede na vreme pa še ena spominska fotka iz avanture v Jordaniji pred dobrim mesecem (da se malo pogrejemo in kot napovednik za prihodnje):

Wadi Rum







Ni komentarjev:

Objavite komentar