torek, 5. marec 2013

Komutiranje

Sem kolesarski komutator, ja, v službo (še prej tudi na faks in šolo) se večinoma vozim s kolesom. Tudi pozimi. Vlak ali avto uporabim le, če močno dežuje. Razdalje so bile v različnih službah od 5 do 15 km v eno smer, večinoma ravno, kot je ravna Ljubljana do Domžal. 5 km v eno smer mi je vzelo 12-15 minut, domov malo hitreje, v službo malo počasneje (švic, švic). Za 15 km pa sem porabil 40 minut v službo in 35 minut nazaj. Nekajkrat sem šel tudi na pot do Kranja, kjer sem delal, vendar mi je vratar prepovedal shranjevanje kolesa v pisarni - in ve se, kdo je glavni v fabrki. Za 40 km v eno smer (Lavrica-Kranj) sem porabil cca 90 min z gorcem.

Telefon mi meri pot v službo oz. domov


Kolo
Običajno je zelo pomemben faktor komutatorskega kolesa ta, da ti ga ne ukradejo. Ne predober, ne prelep in ne pre-atraktiven. Če se uporablja na večje razdalje, mora imeti vsaj osnovno funkcionalnost, da energija ne gre v prazno (ravni obroči, namazani ležaji, delujoče prestave).
Prisegam na prevoz prtljage (vedno vozim prenosnik) na prtljažniku. Uporabljam namenske torbe, Cannondale in Deuter, ki jih nataknem na eno ali drugo stran prtljažnika (odvisno, katera stranka je trenutno na oblasti). Nista bila poceni (cca. 100 EUR) ampak zdržita po ene 4 leta.

Cannondale torba


Večino poti sem opravil z običajnim 26' gorcem, z gladkimi gumami in odlično balanco On One Mary.
Uporabljal sem tudi 29erja s Schwalbe Big Apple 29x2,35 gumami. Bil je odličen za po mestu vendar sem ga uproabil za financiranje Big Dummy-ja.

Idealno kolo  bi bilo:
- alu okvir - da te ne skrbi rjavenje
- IGH (pesto z notranjimi prestavami) - brez vzdrževanja
- pogon na jermen - brez mazanja
- disk zavore - ker delujejo
- gume z zaščito proti predrtju (10000 km na Big Apple brez luknje)
- prtljažnik in strehce
- dinamo v pestu in luči


En približek idealnega kolesa za v službo



Švic
Ko rečem kolo in služba v enem stavku, mi vsi odgovorijo švic, švic. Nikoli nisem imel sreče, da bi imel možnost tuširanja v službi. Švicam (po lastni oceni) nadpovprečno a imam srečo in ne smrdim. Tole je recept:
- v službo z malo lažjim tempom
- v službi se osvežim in preoblečem spodnjo majico, srajca me čaka v omari
- službeni čevlji gor in že lahko stisnem ctrl-alt-del (če nisem ravno na macu)

Številke
Morda pa koga prepričajo eksaktni in primerljivi podatki, mene so (čeprav me ni bilo treba).

Domžale-Ljubljana (15 km v eno smer):
Kolo: 38 min bruto (iz kolesarnice do pisarne), povprečje v obe strani
Vlak: 10 min do postaje (in nakup karte) + 24 min vlak + 6 min do službe = 40 min bruto
Avto: 25 min do centra + 7 min do službe. Nazaj grede: 35 min vožnje + 7 min peš = 37 min bruto

Stroški avto: 30 km = 3 EUR + 3 EUR parkirišče = 6 EUR / dan
Stroški vlak: 3,5 EUR / dan

V enem letu sem bil cca 200x v službi, torej sem prihranil 700 - 1200 EUR na leto. Juhej, sem jih res in sem si kupil kolo, ki se mi je v dveh letih amortiziralo. 

Sklep
Morda bom koga prepričal, da začen uporabljati kolo. Če pa ne, pa samo tole -> ko boste naslednjič v udobnem, klimatiziranem in ogrevanem avtu kleli čez kolesarja, ki je šel čez zeleno po kolesarski stezi naravnost, vi pa zavijte levo in se vam ful mudi in morate nanj počakati cca 1.2 sekundi, pomnite:
- če bi imel ta kolesar avto, bi vam zasedel zadnji parkirni prostor
- če bi imel ta kolesar avto, bi zadnji speljal v zeleno in vas pustil na rdeči
- če bi imel ta kolesar avto, bi vas izsilil
- če bi imel ta kolesar avto, bi imel sigurno boljšega od vas

Surly Crosscheck - še en lep komutator











Ni komentarjev:

Objavite komentar