petek, 6. september 2013

Kolesarjenje po Jordaniji (3)

7. dan

V puščavi se odlično spi in tudi Wadi Rum ni bil izjema.

Tišina, barve, pesek in neverjetne skalne formacije (inštalacije, bi rekli umetniki).

Takoj zjutraj smo raziskali bližnjo okolico, se povzpeli na razgledno sipino, dva člana ekipe sta s plezarijo neznane težavnosti osvojila vrh  nam neznanega imena.

Sledil je zajtrk, humus, kruh z žerjavice in zatar, posušene lokalne začimbe, ki jih pomakaš v kruh, namočen z olivnim oljem.

Po zajtrku - rekreacija. Vžgati smo morali znamenito Toyoto in čeprav je bila parkirana na klancu, je bilo porivanje po mehkem pesku napor, ki smo ga zmogli le z mogočnimi stegenskimi mišicami, utrjenimi od dolgih kolesarskih kilometrov.

Dogovorili smo se za dan pešačenja po znamenitem Wadi Rumu. Temperature so bile znosne za konec novembra, do kakšnih 25 C. Hodili smo po sledeh Lawrenca Arabskega, ki je tukaj haral med arabsko vstajo proti Otomanom.

Ogledali smo si okoli 2500 let stare napise na skali ter votlino ali nekaj, kjer naj bi prespal Lawrence Arabski.

Bistvo pa je puščava, obdana z gorami, golimi in neverjetnih barv, ki se posebej zvečer spreminjajo. In tišina, da kar boli. Neverjetno in obvezen ogled, če se mudite na tistih koncih.

Po skromnem kosilu, skuhanem na ognju in v senci ter obveznemu čaju smo osvojili še znameniti kamniti naravni most Jabal Umm. Pot ni trivialna in zahteva tudi uporabo kakšne roke. Naš beduin je v opankah (pa ne Borovo) tako šibal gor,  da smo normalni pristopni čas skrajšali za okoli 4x.

Je bilo vredno, krasen razgled v popoldanski svetlobi.

Potem pa hitro dol, tudi z uporabo alpinistom neznane ritualne tehnike, porivanje Toyote in vožnja do sipine, kjer je sončni zahod najlepši. Res je bil.

Potem smo se vrnili v vas Wadi Rum, se dogovorili za jutranji prevoz z avtobusom v Aqabo (da se izognemo vožnji po AC, izvedeli pa smo, da obstaja pot tudi skozi Wadi Rum -> morda naslednjič, ko pridemo z ustreznimi kolesi) ter šli nazaj v puščavo prespat. Pridružila se nam je Francozinja, ki se je preselila sem in se ukvarja s turizmom.

Noč ob ognju se je zavlekla in ...

... naslednjič naprej v Aqabo.